Zoeken

De wachttijden app van GGZ Rivierduinen ondersteunt nieuwe cliënten van de poli volwassenen en geeft informatie over de intake en behandeling tijdens de wachttijd.

Meerwaarde en ontwikkeling

‘We willen mensen iets bieden tijdens de tijd die ze moeten wachten tussen aanmelding en start van de behandeling’, vertelt Sabine Rusticus van GGZ Rivierduinen. ‘Op de eerste plaats biedt de app praktische informatie, over zaken als het verloop van de intake, de vergoedingen door zorgverzekeraars en adressen, plus een verwijzing naar de actuele wachttijden op onze website. Daarnaast biedt de app al wat psycho-educatie waarmee cliënten aan de slag kunnen ter voorbereiding op de behandeling. Dat varieert van praktische tips over hoe om te gaan met negatieve gedachten tot vragen over hun klachten. Op die manier kunnen cliënten – als ze dat willen – al aan de slag met hun klachten en kan daar in de behandeling op voortgeborduurd worden.’

Op www.wegvandewachtlijst.nl lees je het hele verhaal. Sabine Rusticus, projectmanager eHealth bij GGZ Rivierduinen, vertelt hier verder over de ontwikkeling en meerwaarde van de app.

Kennissessie

Op 19 maart organiseert GGZ Nederland een kennissessie waar GGZ Rivierduinen een presentatie over de app zal verzorgen.

Bron: www.wegvandewachtlijst.nl